środa, 19 września 2018

Nie-udana sukienka

Wprawdzie letnia, ale nie wyjściowa i dodatkowo wygląda jak z PRL-u powiedziano mi..ha, ha.:)

Kupiłam ten materiał z racji składu, bo bawełna i materiał oddychający. Pomyślałam że, na upały
w sam raz. Miała zastąpić już zużytą sukienkę na słoneczne dni. Żeby się wydłużyć, skroiłam paski wzdłuż, a nie jak w modelu na szerokość. Powstała sukienka, ale zupełnie inna - niż w burdzie.
Będzie z niej "domówka". Mimo wszystko, pokazuję ją - krój jest dobry i warto uszyć taką sukienkę.
Tylko trzeba sobie przemyśleć zmiany, zwłaszcza materiały w paski.:)
W kroju zmieniłam tylko, zakładki z przodu sukienki - na zaszewki , aby nie powiększać sobie brzuszka. Zrezygnowałam z wszycia pasków w zaszewki, na rzecz jednego dłuższego lub bez.
Krój sukienki pochodzi z burdy 5/18r. - model 114.





Tył sukienki prosty - paski wzdłuż sylwetki. Poniżej boczek sukienki i kierunek nitki po skosie.
Użyłam przezroczystych nici do podwinięcia dołu, znalazłam w jednej pasmanterii.
Wprawdzie ( made in china, ale pod ciepłym żelazkiem - nie stopiły się). Sukienka podwinięta
przy pomocy tej stopki. Warto popróbować na skrawku materiału, ustawienie odległości stopki
i szerokość ściegu przy podwijaniu dołu.




Jednak człowiek ciągle się uczy.
Pozdrawiam wszystkich odwiedzających - Halina:)

4 komentarze:

  1. No, tak się czasem zdaży, że cos nam nie spasuje:(.
    Generalnie nie mam zastrzeżeń do tej sukienki, ładnie wygląda i jakoś nie zauważam w niej naleciałości peerelowskich :)))).
    A poza tym uważam domowe ubranČ za bardzo ważną część naszej garderoby, a w tej sukience będziesz się na pewno dobrze czuła w domowych pieleszach:)
    Ewa

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję :)Mogę powiedzieć, że w tym kroju czuję się dobrze i swobodnie. a sukienka spełnia rolę jaka zakładałam szyjąc ją. Mianowicie przepuszcza powietrze i ciało nie poci się, no chyba powyżej 30*...pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cześć,
    Dla mnie ta sukienka jest super i bardzo udana. Na pewno można w niej chodzić nie tylko po domu :)
    Pozdrawiam,
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kasiu:) Krój jest bardzo fajny, nic nie poprawiałam - jedynie swoją szerszą talię. Ale całościowo jakaś taka do końca nie-wydarzona:)

      Usuń