sobota, 21 kwietnia 2018

Wiosenna spódnica.

Kolor sprawił, że kupiłam ten kawałek materiału:)

Materiał to długość spódnicy i to nie całkiem prosty. Cienka dzianina jersey w morskim kolorze.
Nie chciałam ciąć na kliny, aby mieć szerszy dół - a marszczona spódnica raczej nie wchodzi w grę.
Przy niskim wzroście, zamieniłabym się w bombkę:) Postanowiłam do prostej spódnicy dodać fałdy, one rozszerzają dół. Fałdy zszyte do linii bioder - spódnica górą dopasowana, a dół rozszerzony.
Materiał miękki, więc ładnie spływa w dół, nie odstaje, nie dodaje objętości.
Posłużyłam się dołem sukienki z burdy 2/2014r. - model 102. Można także wykorzystać inny dół sukienki, na spódnicę - model 101 - już rozszerzony, także z fałdą tyle, że przeciętą.

 Od was zależy, jak ułożycie fałdy na spódnicy. Bliżej środka przodu czy bardziej z boku.
Wiele zależy od grubości materiału i długości spódnicy czy swojego wzrostu.
A także ile tych fałd ma być.

Nie ma to jak wiatr:)


Pobawiłam się Picassem, choć fotograf ze mnie marny:)

A tak ułożyłam materiał z formą i wykroiłam spódnicę:)


Forma na zdjęciu -  to złożona na pół - połowa spódnicy, przecięta i rozsunięta na szerokość fałdy,
łącznie z zaszewką (obrysowane czerwoną linią) - fałda szeroka na 8 cm, złożona na pół ma 4 cm głębokości - tutaj pokazany tył.
Drugie zdjęcie: spód spódnicy - podszewka z lajkrą , forma złożona równo na linii bioder.
Rozsunięta dołem na prawie taką samą szerokość co spódnica ( pokazują czerwone linie).
Całość w jednym kawałku - czyli pół spódnicy. W podszewce u góry zaszewka, zszyć lub założyć
w zakładkę na luźno i wszyć do paska.
Spódnica i podszewka od linii bioder poszerzona dołem, po bokach - 1,5 cm do szerokości dołu.
Podszewka  długa do zapasu już podwiniętej w dole spódnicy.
Dzianinę szyję, igłą do dzianin z kulką. Pasek koniecznie podklejcie dla wzmocnienia włókniną.
Dół podwinięty ręcznie.

Pozdrawiam was wszystkich - Halina:)

6 komentarzy:

  1. Widziałam na fb, spódnica ma bardzo ładny kolor...pozdrawiam Halinko, miłego tygodnia...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Basiu:)Ten kolor mnie skusił...pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  2. A wiesz, podobną spódniczkę i ja uszyłam, jakbyśmy się umówiły :).
    Spódnice w faldy należa do żelaznego repertuaru, muszą być w szafie i zawsze są na czasie.
    Bardzo ładną wersję wybrałaś i uszyłaś. Super dopasowana do Twojej figury, zgrabniutko w niej wyglądasz <3 :).
    Ewa
    P.s. A turtorial jak zwykle przydatny !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ewa:)Chciałam spódnicę miękką i szerszą dołem. Spełnia swoją rolę, szkoda tylko, że się gniecie. Obecnie zastanawiam się czy dany krój jeszcze pasuje.....pozdrawiam:)

      Usuń
  3. Cześć,
    Nie dziwię się, że kupiłaś ten materiał. Kolor nieziemsko przyciąga wzrok!
    Spódnica ekstra, choć zdecydowałabym się na długość do kolan, wtedy to już byłaby rewelacja, bo masz mega zgrabne nogi i nie trzeba ich chować! :)
    Pozdrawiam,
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję Kasiu:) Zastanawiałam się, obawiałam się krótszej ze względu na niski wzrost. Żebym nie wyglądała jak bombka - ale przyjrzę się jej jeszcze raz. Pozdrawiam i dziękuję za sugestię :)

    OdpowiedzUsuń