poniedziałek, 20 listopada 2017

Dwu-częściowa kamizelka.

Łączona, ale czy praktyczniejsza?
Testowa kamizelka, do wykorzystania w dwóch wersjach - krótkiej lub dłuższej :)


Kamizelka łączona z dwóch materiałów: góra - dzianina dresowa pętelkowa, dół kamizelki - materiał -  mieszanka włókien, z reguły wybierany na cieplejsze blezery, kardigany.
Krój pochodzi z wydania "Szycie"- 6/2017r. - trzy rozmiary jednego kroju. Mieszczę się pomiędzy dwoma rozmiarami. Tak też proponują w tym wydawnictwie. Nie musiałam nic przerabiać jeśli chodzi o rozmiar. Ale zmniejszyłam klapy i przesunęłam środek przodu o 0,5cm do wewnątrz.
Czyli zwężałam krój na śr. przodu, pozbawiając się zapięcia na zakładkę - reszta  z szerokości zapięcia jest pozostawiona jako luz w obwodzie. Kamizelka zapinana jest na 2 haftki.


Do tej kamizelki można wybrać dwa krótsze zamki, wtedy ozdobne końcówki zamka będą po obu stronach przodu. Dzięki odpinającemu zamkowi zmienimy jej wygląd.
Można też uszyć samą baskijkę na zapinanym pasku, żeby grzała nam plecki - co o tym  sądzicie :)
Zamek wszyty 3 cm. niżej niż talia. W noszeniu okaże się czy będzie mechacić odzież od środka.
Chciałam dodać pod zamek pliskę od spodu, ale wydawało mi się to już za grubo w miejscu zamka.


Kurtka ciepła, ale dołem hulał mi wiatr i gdzieś uciekało ciepło. wymyśliłam kamizelkę,
która ma górę cieńszą a dół cieplejszy, dopasowany do ciała na cienką bluzkę.
Tak wyrównałam dół kurtki dołem :)  Zdjęcie powyżej - jeszcze jesienne, choć wiatry już zimne.

Kamizelka podczas szycia;




Najpierw uszyta, dopasowana góra potem dół. Wykończone szwy przed wszyciem zamka.
Linie zaszewek i boków muszą się zgadzać ze sobą, aby tworzyły jedną linię, góra - dół.
Pokazuje zdjęcie poniżej.


Poniżej wykończenie obłożenia z zamkiem, po obu stronach.
Takie odszycie zamka, można zastosować w bluzach dołem.



Na ostatnim zdjęciu pokazałam zmiany w kroju, które zrobiłam.


Wykorzystałam materiały:
60 cm dresówki pętelkowej 180-220g.- dł. mierzona przez biust przodu z uwzględnieniem zapasów,
30 cm. mieszanka materiału ok. 300g. na dół z zapasami podwinięcia,
zamek rozdzielczy, długości obwodu poniżej 3cm. talii - razem z lekkim luzem ( 90cm)
- niestety talii osy nie ma :)  Można podzielić obwód na 2 krótsze zamki - jak kto woli.
Zapięcie na 2 haftki - można sobie zmienić na kołki lub guziki.
Materiał - dresówka, przed krojeniem dekatyzowana.

Z pozdrowieniami dla wszystkich Halina.
p.s. aparat ostatnio strajkuje, więc są gorsze zdjęcia.

12 komentarzy:

  1. Śliczna! Uwielbiam takie projekty - kameleony :) Ach jak Ty zawsze wszystko pięknie wykańczasz, aż miło patrzeć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Gosiu:) Staram się, bez podszewki wszystko widać. Twoje torebki także mi się podobają - mają swój styl:)

      Usuń
  2. Świetna kamizelka, bardzie podoba mi się wersja dłuższa.
    Pozdrawiam Halinko, miłego dnia...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Basiu:) Ja ostatnio także chodzę w tych dłuższych, bo zmarzluch jestem. Pozdrawiam i ciekawego tygodnia życzę:)

      Usuń
  3. Wspaniała kamizelka! Piękne wykonanie, szwy lamówką obszyte super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)Tak to jest jak podszewki nie ma - wtedy trzeba bawić się w obszywanie szwów:)

      Usuń
  4. Cześć,
    Bardzo praktyczna kamizelka. Rzeczywiście na zimowe morozy będzie jak znalazł :)
    Pozdrawiam i życzę kolejnych wspaniałych uszytków.
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Może uda mi się coś uszyć, ale trudno powiedzieć kiedy.Pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Jakie orginalne rozwiązanie problemu potrzebnej w danym momencie długości kamizelki :).
    Praktycznie cieplutka, w sam raz na nadchodzące chłody i pięknie wykończona. Gratuluję pomysłu i wykonania:).
    Ewa

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję :) Głowiłam się aż wymyśliłam. Na zimno i duże wiatry jak znalazł, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękna - szczególnie wersja dłuższa przypadła mi do gustu. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję Jolu:) Obecnie też wolę już dłuższą wersje. Choć ta jest wersją codzienną, może skuszę się o wyjściową do spodni. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń