czwartek, 25 lipca 2013

Szkice kieszeni .


Czy to będzie dla Was pomoc?

Mam taką nadzieję, że Ci co dopiero stawiają pierwsze kroki w szyciu te szkice choć trochę pomogą.
Zawsze znajdzie się odzież w której potrzebne są  kieszenie czy w spodniach, spódnicy czy tak jak mi
kurtce  itp... Na pewno w  wybranych przez siebie modelach. Ostatnio stwierdziłam ich brak choćby
w spódnicach, gdy wychodzi się z wnuczkiem na spacer to zawsze coś trzeba przy sobie mieć.
I kieszenie do małych rzeczy jak najbardziej służą pomocą.

Niech służą  Wam w odzieży do której je wszyjecie.






Te kieszenie poniżej są jak w szkicu w kurtce, często stosowane cięte po skosie lub w szwie
jak ja ostatnio szyłam w kurtce. Właśnie takie kieszenie są we wcześniejszym poście i na zdjęciu
poniżej - zastosowane w przodzie kurtki.
Pierwsze trzy szkice pochodzą z książki  " Jak szyć" - Z.Hanus.







Te kieszenie pokazane na rozłożonym szwie, choć można jeśli taka jest potrzeba szew złożyć razem.
Wtedy należy tylko naciąć jedną stronę szwa od boku danej rzeczy; jak ja zrobiłam w kurtce -
następne czynności jak poniżej.




Są czasami w danym kroju kieszenie już od razu z przodem danego modelu. Jest to może wygodne,
ale nie ekonomiczne ze względu na potrzebną większą ilość materiału.







Tą kieszeń trudno było mi znaleźć bo mało jest w użyciu, z reguły w kamizelkach czy tylnych kieszeniach spodni i we wewnętrznych kieszeniach kurtek, marynarek;  jak wyżej na zdjęciu  zastosowałam
w podszewce kurtki.
W prawdzie tutaj pokazana z odszytą patką, którą wystarczy zamienić na nie zszytą pliskę.
Reszta tak jak na szkicu. To zdjęcie pochodzi z burdy 9/2008 - model 110 -  jest  to bluza.
I jeszcze jedno zdjęcie także z burdy 1/2008 - model 117 - tym razem kurtka z pojedynczą plisą.




A więc powyżej często stosowana w kamizelkach, zaś niżej w kurtkach. Gdy wyrysujemy
kieszeń prosto z prostym workiem kieszeniowym to właśnie będzie taka sama jaką ja zastosowałam
w podszewce.



I szew bieliźniany, który był wykorzystany do zszycia boków kurtki.
Zdjęcia pochodzą ze segregatora " Sekrety dobrego szycia".






To tyle na razie jeśli chodzi o kieszenie związane z młodzieżową kurtką.
Niech Wam wychodzą uszyte jak najlepiej.  Powodzenia.
Halina.

5 komentarzy:

  1. o mamo czadowe informację mua mua :*:*

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja nie szyje...pozdrawiam Halinko...

    OdpowiedzUsuń
  3. Cieszy mnie to - mam taką nadzieję, że pomogę w ten sposób.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne informacje Halinko. Dziękuję:).

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie ma za co, niech powstają w Waszej odzieży.

    OdpowiedzUsuń