piątek, 22 marca 2013

Z myślą o wiośnie.


Kombinowany - żakiet ze spódnicą.

Ponieważ zawitała wiosna -choć na razie kalendarzowa, trzeba przejrzeć swoją garderobę.
Czasami zestawić z czym nowym dokupionym np. żakietem. A gdy mamy górę to może spodnie
lub spódnicę  w proponowanych odcieniach sezonu.
Jedni mówią, że to szmaragd będzie królował inni odcienie różu po bordo-no zobaczymy, który kolor zwycięży. Choć uważam, że najlepszy ten który nam pasuje do karnacji i swoich upodobań.
Ale odeszłam od tematu; komplet kombinowany, gdyż żakiet uszyty z wykroju burdy z zupełnie innego materiału, a spódnica -z papavero.
Żakiet - burda 07/08r. model 112.   Spódnica dla Tereski - papavero.






Model żakietu według którego uszyłam swój. Choć jest to komplet to wybrałam tylko górę.
A także szkic, który pokazuje dokładnie cięcia.




Wytłumaczone też jest jak uszyć kryte zapięcie w tym żakiecie, odbiega trochę od tradycyjnego.




Tutaj całość w komplecie. Poniżej sama spódnica.







Tutaj pokazuję plisę zapięcia żakietu o którą ktoś mnie pytał.

Uszyty na cieplejszą wiosnę, ale zależało mi aby był zapinany pod szyję - ochrona przed tak często występującymi wiatrami.  Żakiet i spódnica uszyta z podszewką.
Spódnicę trochę skróciłam dopasowując ją do mojego wzrostu.
Przedstawiony żakiet jest w burdzie bez podszewki na cieplejsze dni, posiada górne kieszenie
i w talii  szersze szlówki poprzez które przechodzi pasek. Rękawy z mankietami.
Przy tym materiale zrezygnowałam z tych dodatków.  Za bardzo wybrzuszało poszczególne części.
Jeśli komuś spodobał się krój to życzę udanego i wygodnego kompletu czy to w całości z burdy
czy z kompletowanego po swojemu.
Pozdrawiam Halina.

2 komentarze:

  1. Fajna ta spódnica, lubię takie modele. Też mam plany na taką z karczkiem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Z powodu tych cięć ją wybrałam.

    OdpowiedzUsuń