wtorek, 10 maja 2016

Jadwiga.


Druga sukienka z krojów Papavero.

Sukienka uszyta z dzianiny punto. Czy się zmechaci to czas pokarze. Moje zmiany to zwężenie bioder w dole sukienki i długi rękaw, zamiast przedłużonego ramienia - tworzącego mini rękawek.
Dodatkowo rozszerzony górą rękaw w obwodzie, bo był dla mnie zbyt dopasowany.
Ścięcie śr. tyłu, przy zamku (dekolt) 2 cm, żeby nie nachodził bardzo na szyję. I pęknięcie w dekolcie, jako urozmaicenie góry. Czy to jest jeszcze Jadwiga, oceńcie sami.

Zdjęcia z początków wiosny.











Kilka zdjęć z szycia :
- zdjęcie poniżej pokazuje, jak miała wyglądać góra sukienki
- ścięcie rękawka - utworzenie pachy.
- odszycie dekoltu
- poszerzenie rękawa








Tutaj link z wyszukanego bloga, który pokazuje kolejność poszerzenia rękawa.
A także ostatnio pokazany w " Burda szycie " w drugiej części. Kto kupił, będzie miał pomoc
w niektórych zmianach kroju na swoją sylwetkę.

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Do następnego spotkania :)



19 komentarzy:

  1. Bardzo ładna sukienka, ślicznie w niej wyglądasz Halino :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)Wygląd jako taki, przydałoby się zrobić odchudzanie :)

      Usuń
    2. Odchudzanie??? z czego, kobieto wyglądasz ślicznie, nie każda może pochwalić się taką figurą :)

      Usuń
  2. Śliczna sukienka, idealna na chłodniejsze dni :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)Muszę przyznać, że właśnie w chłodne dni sprawdza się idealnie. Inaczej w tej grubości materiału jest mi za gorąco :)

      Usuń
  3. Fajna sukienka. Świetny fason i bardzo twarzowy kolor. Miałam kiedyś podobną - beżową z kremowymi wstawkami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)Kolor wpadł mi w oko więc go kupiłam - tylko zobaczymy jak długo wytrzyma dzianina w użyciu. Krój się sprawdził, więc można kiedyś uszyć z dobrego materiału :)

      Usuń
  4. Świetna sukienka. Te ciemne detale fajnie przełamują kolor sukienki dadając jej smaczku. Wariant z dłuższym rękawem bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Z początku do tych detali nie byłam przekonana,teraz mi się podobają. Szyłam ją, jak się ochłodziło - na całości było mi ciepło a w ręce zimno, dlatego postanowiłam skroić długi rękaw. :)

      Usuń
  5. Był czas kiedy sama dużo czasu spędzałam przy maszynie, dziś juz nie mam cierpliwości do szycia, niestety :)
    pozdrawiam serdecznie i podziwiam Twoje zdolności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)Z cierpliwością jest różnie, w zależności co nam akurat psuje szyki. Czasami zostawiam szycie i staram się ochłonąć i przemyśleć sprawę. A ogólnie nie szyję, tak dużo teraz :)

      Usuń
  6. Chyba obie wersje mi się podobają jednakowo :) Skroiłabym odszycie tylko z jednej części, bo skoro są z tej samej tkaniny, to niepotrzebnie pogrubiają to miejsce - chyba, że już tkaniny brakowało :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)Niestety barak materiału, skłonił do więcej części. Jedna część lepsza, bo jak piszesz mniej zgrubień mamy. Choć kolor obłożenia jest podobny to całkiem inny materiał (z letniej sukienki - kreszowana bawełna)- chciałam, aby obłożenie nie odbijało się po prawej stronie sukienki :)

      Usuń
  7. Tez mi się wydaje, że z długim rękawem lepiej. Fajnie, że sobie przerobiłaś Halinko.
    Ładny kolor i dobrze w nim wyglądasz. Fason świetnie podkreśla sylwetkę. Jest super. Pozdrawiam serdecznie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Przeglądając materiały, ten wpadł mi w oko. To drugi kolor, który przyciąga me oko w sklepach. Z fasonem się zastanawiałam, ze względu cięcia w tali, ale chyba ogólnie dobrze wyszło. Pozdrawiam :)

      Usuń
  8. bardzo ładna, oryginalna sukienka! :) fajny sposób na poszerzenie rękawów :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję :)Z początku nie byłam do niej przekonana, ale chodzi mi się w niej wygodnie. Niestety mam grubsze ob. rąk i trzeba sobie pomóc, ten sposób jest dobry i nie powoduje większej ilości materiału w samej główce rękawa :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajna sukienka i przydatny sposób na poszerzenie rękawów. Ostatnio też miałam z tym problem, więc ten sposób bardzo mi się przyda. Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziękuję :) Ten sposób jest dobry, bo nie poszerza góry główki ( bo musielibyśmy ją mocno wdawać ) tylko sam obwód ręki - dzięki temu mamy swobodny ruch ręki. No ja niestety mam jakby "bicepsy", więc potrzebuję luzu :)

    OdpowiedzUsuń