środa, 6 maja 2020

Kieszeń w ramonesce ze stójką.

Wierzchnim ubraniu lubię mieć kieszenie, dlatego mimo krótkiej długości ramoneski - uszyłam kieszenie. Niezbyt widoczne, dzięki wszyciu krytych zamków w linię cięcia przodu. 
Krój z burdy 2/2020r. - model 103B.


         1.                                 a - b - c                   Mój sposób wszycia zamka w kurtce.

Kurtka jest krótka, dlatego kieszeń nie może być, do samego dołu kurtki. Wkładając coś do kieszeni, obciążamy dół kurtki. Zaznaczmy na linii boku, przodu - długość kieszeni. Moja kieszeń ma długość  15 cm. Odległość od wyznaczonej linii dołu do kieszeni wynosi 7cm (bez zapasu dołu kurtki). Rozłożyłam zamek w miarę równomiernie, aby pozostała część zamka - nie wypychała dołu. Zaznaczyłam długość kieszeni w przodzie kurtki i na zamku, oraz linii wszycia paska zdj. b" Linie powinny się zgadzać. Przeszyłam  pasek w kurtce, aby się nie przesunął podczas wszywania zamka - obok linii kieszeni - potem przypięłam zamek i go wszyłam, ale na pół-stopce. Z powodu grubości paska. Wszywając zamek, stopką do zamków - nie doszyjemy do samego końca zamka, bo stopka nam nie pozwoli i suwak - dlatego zamek powinien być dłuższy przynajmniej 2cm, od długości kieszeni jaką chcemy mieć w kurtce. Dolna strzałka - zdj. c".
          
        2.                                          a - b - c

Wszycie drugiej strony zamka śr. przodu. Dolna szpilka pokazuje linie dołu kurtki - zdj.a". 
Zdjęcie b" pokazuje długość kieszeni, lewa strona.  Zdj. c"- prawa strona, przed zszyciem szwu.
         
           3.                                      a - b -c


Mając wszyty zamek, musimy zszyć dalszy szew boku . Zszywamy bok na tą samą szerokość szwu, co zamek. Pomagając sobie szpilką, spinamy równo końcówki zamka i zszywamy szew do oznaczonej kieszeni, mocujemy ścieg - zdj. a". Wykrawamy teraz kieszeniówkę, zdj. b"- kieszeniówka powinna być dłuższa z obu stron kieszeni o 2-3 cm., aby swobodnie można ustawić stopkę i zszyć gotową kieszeń. Górna kieszeniówka jest widoczna po otwarciu kieszeni, dlatego powinna być zbliżona kolorem do kurtki. Kieszeniówka powinna najdalej sięgać do linii dołu kurtki, razem już ze szwem. Obrzuciłam brzegi kieszeniówki, które potem przyszyłam do zamka - aby nie strzępiły się. Przyszywamy obie kieszeniówki do szwów blisko zamka i potem przeszywamy jeszcze raz blisko brzegu zdj. c"- aby podszewka, nie wchodziła nam w zamek.

          4.                                      a - b - c

Mając obie przeszyte połówki kieszeni, równamy kształt kieszeni - gdyż spodnia kieszeniówka zawsze jest węższa o szerokość zamka zdj. a". Zanim zszyjemy kieszeniówkę, powinniśmy złączyć razem górną końcówkę zamka - ręcznie lub maszynowo. Potem razem zszyć obie części podszewki wokoło, obrzucić. Przeprasować kieszeniówkę, wyrównać na szwie ząbki zamka na środku szwa i przymocować do zapasów szwu kurtki zdj. c".

                                   5.   a                                 -                 b

Gotowa prawa strona kieszeni w kurtce. Czy warto było ją uszyć czas pokaże. Ponieważ kurtka
ma z boku pasek, trochę wolniej otwieram zamek - bo jednak jest dość grubo dla zamka.
Dajcie znać, gdybym pokazała coś nieprawidłowo.
Pozdrawiam wszystkich odwiedzających :)

2 komentarze:

  1. Masz rację, kieszenie bardzo potrzebne, fajna ramoneska, zdolna jesteś Halinko... serdecznie pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję Basiu:) Udało mi się ujarzmić materiał w kurtce. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń