niedziela, 5 kwietnia 2020

Ramoneska ze stójką

Pokusiłam się uszyć ramoneskę, jak uważacie może być ? :)

Ramoneska raczej dla młodych, niż starszych - tak mi się wydaje. Ale zależy jak nam w duszy gra
i z jakiego materiału ją uszyjemy, jaki nadamy fason, cięcia - kołnierz czy stójka - pasek czy dodatkowo pagony na ramionach - zamki. Możliwości jest wiele. Swoją uszyłam ze sztucznego weluru z lajkrą - średniej grubości. Ma niewielki włos, dlatego krój powinien być w jednym kierunku, inaczej będzie różnica w odcieniu. Czuję się w niej, ciepło i opakowana :)
Krój z burdy 2/2020r. -  model 103B.


Zdjęcie z balkonu, widok niestety mam na ulicę. Czekam kiedy drzewa wypuszczą liście.




W czym lepiej się wygląda, musicie same sobie odpowiedzieć - w spodniach chyba szczuplej.


Tak wygląda przód ze stójką. Ja dodatkowo zrobiłam krótsze kieszenie z krytym zamkiem.
Będzie trzeba trochę uważać z rozpinaniem, gdyż trochę przeszkadza pasek wszyty w bok.
To dla zamka dodatkowa grubość. Zamek wszywałam na pół-stopce.



Tak wygląda z jednokolorowego materiału. Bliżej widoczna kieszeń w boku.
Większość szyła ramoneskę z burdy 3/19 r. model 107 zeszłego roku z kołnierzem. Kto chce uszyć ramoneskę, może sobie porównać. Szyła ją Sylwia tutaj.   
Beata pokazała swoją na Istagramie.


     burda  2/2020r.-  model - 103B                                    burda 3/2019r. model - 107
 
Tak mniej więcej wyglądają szkice obu ramonesek. Wybór zależy od was.
Pozdrawiam i życzę wam zdrowia:)


2 komentarze:

  1. Nie tylko dla młodych, jak ktoś dobrze się w nich czuję to jak najbardziej, polecam. Serdecznie pozdrawiam Halinko, zdrowych i spokojnych Świąt Wielkanocnych 🐣🐥 życzę Tobie i Twojej rodzinie...

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję:) Będzie sprawdzian z noszenia tej kurtki. Życzeń świątecznych ci już nie złożę, ale życzę zdrowia i pogody ducha na te trudne dni - pozdrawiam Basiu:)

    OdpowiedzUsuń